Jawatan kosong kerajaan terkini di Lembaga Tabung Haji (LTH) Februari 2016. Permohonan adalah dipelawa daripada warganegara Malaysia yang berkelayakan untuk mengisi kekosongan jawatan kosong di Lembaga Tabung Haji (LTH) sebagai :
1. SETIAUSAHA
Tarikh tutup permohonan pada 03 Februari 2016
Lokasi : Kuala Lumpur
Sektor : Kerajaan
SYARAT-SYARAT KELAYAKAN
i. Memiliki Ijazah Sarjana Muda dalam Pengurusan Sistem Pejabat atau kelayakan setaraf dengannya dari universiti-universiti tempatan atau universiti-universiti yang diiktiraf oleh Kerajaan; ATAU
ii. Memiliki Diploma Kesetiausahaan atau Diploma Pengurusan dan Teknologi Pejabat atau kelayakan setaraf dengannya dari universiti-universiti tempatan atau universiti-universiti yang diiktiraf oleh Kerajaan; DAN
iii. Kepujian Bahasa Malaysia (termasuk ujian lisan) pada peringkat Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan.
Keutamaan:
iv. Mempunyai kemahiran interpersonal, keperibadian terpuji, sentiasa komited, teliti dan pro-aktif;
v. Mampu berkomunikasi dan menulis dalam Bahasa Malaysia dan Bahasa Inggeris dengan baik serta mahir dalam mengendalikan komputer.
TUGAS DAN TANGGUNGJAWAB
i. Mengurus dan merekodkan semua surat/ dokumen masuk/ keluar serta memfailkan ke dalam fail-fail berkaitan termasuk membuat salinan yang mencukupi untuk edaran kepada pegawai-pegawai yang memerlukan tindakan segera;
ii. Memasti dan menentukan tindakan ke atas surat/ dokumen/ e-mel yang telah diambil tindakan/ minit Ketua Pejabat supaya diedarkan kepada pegawai berkaitan untuk tindakan selanjutnya;
iii. Menyimpan, menyelaras, mengawal dan mengemaskini sistem fail dan dokumen;
iv. Menyedia dokumen dan menjawab surat-surat seperti yang dikehendaki oleh Ketua Pejabat;
v. Menetapkan segala temu janji, mesyuarat, seminar/kursus dan sebarang program yang melibatkan Ketua Pejabat;
vi. Merancang dan mengawal selia jadual kerja/ diari/ kalender Ketua Pejabat seperti menyelaras mesyuarat, temu janji/ urusan perjalanan mengikut kepentingan supaya semua aktiviti yang dijadualkan dapat berjalan dengan lancar tanpa sebarang pertindihan;
vii. Menyemak folder mesyuarat dan menyediakan checklist isu-isu penting mesyuarat untuk panduan Ketua Pejabat;
viii. Mengendalikan urusan persediaan mesyuarat seperti dokumen, tempahan bilik mesyuarat dan sebagainya;
ix. Berperanan dan bertanggungjawab menjaga kerahsiaan dokumen, rekod dan fail di pejabat Ketua Pejabat;
x. Menguruskan bil dan tuntutan seperti menaip borang-borang tuntutan perjalanan, permohonan pendahuluan diri, bil-bil telefon dan bil-bil utiliti;
xi. Urusan tempahan tiket, penginapan bagi pihak Ketua Pejabat;
xii. Menguruskan lain-lain keperluan Ketua Pejabat dari semasa ke semasa.
Jom follow kami di facebook sekarang dan dapatkan info terkini terus ke wall facebook anda