SUPPORT KAMI
Sekiranya anda merasakan laman kerja ini banyak membantu dan memberikan manfaat kepada semua, mohon supaya anda like dan share ke wall anda. Sila like dan share kami dibawah. Terima kasih.

Thursday 28 January 2016

Jawatan Kosong di Perbadanan Aset Keretapi (RAC) - 05 Februari 2016

Jawatan kosong terkini di Perbadanan Aset Keretapi (RAC) Februari 2016. Permohonan adalah dipelawa daripada warganegara Malaysia yang berkelayakan untuk mengisi kekosongan jawatan kosong di Perbadanan Aset Keretapi (RAC) sebagai :

1. PEKERJA SAMBILAN HARIAN (PSH)

Tarikh tutup permohonan pada 05 Februari 2016
Lokasi : Selangor
Sektor : Kerajaan / Berkanun

Jawatan Kosong di Perbadanan Aset Keretapi (RAC)

Perbadanan Aset Keretapi (PAK) merupakan sebuah Badan Berkanun Persekutuan yang diwujudkan di bawah seliaan Kementerian Pengangkutan Malaysia. Ditubuhkan di bawah Akta Keretapi 1991 (Akta 463), berkuatkuasa pada 1hb. Ogos 1992, melalui Jilid 36 No.16 yang diwartakan pada 30hb Julai 1992.

PAK mula beroperasi secara rasmi sebagai sebuah organisasi pada 1hb. Oktober 1992. Serentak dengan penubuhan PAK, Keretapi Tanah Melayu, sebuah entiti awam yang telah wujud semenjak tahun 1894 telah dibubarkan serta dijadikan syarikat korporat yang dinamakan Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB).

Pada masa yang sama, bagi mengawal selia perkhidmatan keretapi yang dijalankan oleh KTMB ini, Jabatan Keretapi turut ditubuhkan bagi memastikan perkhidmatan keretapi sentiasa berada di tahap yang selamat dan operator yang menyediakan perkhidmatan keretapi merupakan operator yang berlesen dan berkeupayaan.

Permohonan jawatan selanjutnya disini
Jom follow kami di facebook sekarang dan dapatkan info terkini terus ke wall facebook anda
Jawatan Kosong di Perbadanan Aset Keretapi (RAC) - 05 Februari 2016 Rating: 4.9 Diposkan Oleh: Jawatan Kosong