SUPPORT KAMI
Sekiranya anda merasakan laman kerja ini banyak membantu dan memberikan manfaat kepada semua, mohon supaya anda like dan share ke wall anda. Sila like dan share kami dibawah. Terima kasih.

Wednesday 13 April 2016

Jawatan Kosong di Majlis Perbandaran Kangar (MPKangar) - 15 April 2016

Jawatan kosong kerajaan terkini di Majlis Perbandaran Kangar (MPKangar) April 2016. Permohonan adalah dipelawa daripada waganegara Malaysia yang berkelayakan untuk mengisi kekosongan jawatan kosong di Majlis Perbandaran Kangar (MPKangar) sebagai :

1. PEMBANTU OPERASI TEMPAT LETAK KERETA N11

Tarikh tutup permohonan 15 April 2016
Lokasi : Perlis
Sektor : Kerajaan

Jawatan Kosong di Majlis Perbandaran Kangar (MPKangar)


Jawatan Kosong di Majlis Perbandaran kangar (MPKangar)

LATAR BELAKANG
Pada 1 Januari 1980, kesemua Penguasa Tempatan di Perlis disusun semula. Pihak Kerajaan telah menyarankan agar kesemua Penguasa Tempatan di Perlis disatukan bagi memastikan sistem pentadbiran dan perkhidmatan dapat diberikan dengan lebih cemerlang. Memandangkan Negeri Perlis adalah merupakan sebuah negeri yang unik dari segi keluasannya, maka yang demikian telah diputuskan bahawa hanya satu pusat pihak Penguasa Tempatan yang harus diwujudkan. Sehubungan dengan itu, Penguasa tempatan yang diwujudkan telah diberi taraf otonomi dan dinamakan Majlis Perbandaran Kangar (MPK).

Dengan status Majlis Perbandaran yang telah diberikan ini, sedikit sebanyak telah memberikan gambaran baik bahawa Negeri Perlis ini adalah merupakan sebuah kawasan yang telah membangun dan maju. Bukan itu sahaja, malah persepsi orang ramai mengenai imej Negeri Perlis sebagai sebuah negeri dikawasan luar bandar telah dapat diubah dengan secara tidak langsung. Pada peringkat awalnya, kawasan operasi MPK meliputi kawasan seluas 40 batu persegi.
Jom follow kami di facebook sekarang dan dapatkan info terkini terus ke wall facebook anda
Jawatan Kosong di Majlis Perbandaran Kangar (MPKangar) - 15 April 2016 Rating: 4.9 Diposkan Oleh: Jawatan Kosong